Mersin İtfaiyesi

Arif Sayın

Sizi Tanıyabilir miyiz?
Ben Arif Sayın. 1976 yılında Elazığ’da doğdum. İlk, orta ve lise öğrenimimi burada tamamladım. Elazığ Fırat Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya bölümünden mezun olduktan sonra Milli Eğitim’e bağlı olarak iki yıl öğretmenlik görevinde bulundum. Elazığ Belediyesi, Çevre Koruma Kontrol Müdürlüğü’nde kimyagerlik görevi ile yerel yönetimler adına ilk görevime başladım. Daha sonra Veteriner Sağlık İşleri, Destek Hizmetleri ve Zabıta Müdürlüğü görevlerini yürüttüm. Elazığ Belediyesi’nde son olarak Etüt Proje Müdürlüğü’ne atandıktan sonra 2014 yılında Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Burhanettin Kocamaz’ın onayı ile yerel yönetimlerdeki ikinci kurumum olan Mersin Büyükşehir Belediyesi’ne nakil geçişim gerçekleşti. Son iki yıldır Mersin İtfaiye Daire Başkanlığı’nda Daire Başkanı olarak görev yapmaktayım.

Mersin İtfaiyesi’nde Göreve Başladığınızdan Bu Yana Neler Değişti?
Mersin yüz ölçümü açısından büyük, yüzeysel şekil anlamında ise dağlık bir bölge. Yerleşim alanlarının fazla, yerleşkesinin dağınık olması nedeniyle, kırsal alanlarda meydana gelen yangınlara müdahale etkinliğini arttırmak amacıyla 2017 yılında “Gönüllü İtfaiyecilik Eğitim Programımızı” başlattık. 2017 yılında programımıza katılan 514 gönüllü itfaiyeci belge almaya hak kazanırken, 100 yangın söndürme römorkunu kırsal alanda bulunan mahallelere dağıttık. 2018 yılında devam eden eğitim programımıza 935 gönüllü itfaiyeci katılarak belge almaya hak kazandı. 2018 yılında tamamlamayı planladığımız eğitim programı kapsamında 205 yangın söndürme römorkunun dağıtımı ile birlikte il genelinde 305 römork ve 1.449 gönüllü itfaiyeciyle birlikte daha güçlü olacağız. Arama kurtarma çalışmalarının etkinliğini artırmak amacıyla canlı arama kurtarma ‘’K9 Canlı Arama Kurtarma’’ birimi kuruldu. Su altı ve üstü arama çalışmaları için personelimiz dalgıç eğitimi aldı. Ayrıca yeni ekipmanlar alınırken mevcut dalış ekipmanları da yenilendi. Mersin’de ilk kez afetlere organize ve etkin müdahale amacıyla ‘’AKOM’’ merkezimiz İtfaiye Dairesi Başkanlığımız öncülüğünde kuruldu. Faaliyetlerimizi anlatmak ve İtfaiye Dairesi Başkanlığı olarak yaptığımız hizmetler hakkında halkımızı bilgilendirmek adına, ‘’Mersin İtfaiye’’dergimizi çıkarmaya başladık. Bilgilendirme amaçlı tanıtım filmleri hazırlayarak fotoğraf sergileri düzenledik.Çalışmalarımız devam ediyor.

Mersin İtfaiyesi Hakkında Bilgi Alabilir Miyiz?
Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığıolarak;
• 13 İlçede,
• 15.600 km kare alanda,
• 5 Şube Müdürlüğü,
• 14 Grup Amirliği,
• 19 İstasyon,
• Toplamda 33 hizmet noktası,
• 117 Araç
• 646 personelimizle

 

7/24 halkımıza hizmet etmekteyiz.

 

 

Mersin İtfaiyesi’nin Görev ve Sorumlulukları Nelerdir?

İtfaiye Dairesi Başkanlığı olarak öncelikli görevimiz cankurtarmak, mal kurtarmak ve çevreyi korumaktır. Bu
üç asli görevimizin yanı sıra, yardımcı görevlerimiz (afiş
asma, bayrak asma, baca temizleme vb.) olup, idarenin
verdiği görevleri yerine getirmektir.
Mersin İtfaiyesinde Bir Gün Nasıl Geçer?
Mersin İtfaiye Daire Başkanlığımıza bağlı personelimizin
çalışma şekli üç vardiya olup 24/48 saat dilimi doğrultusunda
görev yapmaktadırlar. Vardiyaların nöbet
değişimleri sabah 08:30’da gerçekleşir. Nöbet devralan
vardiya personelleri, nöbeti devralmadan önce
araç ve malzemelerin genel kontrollerini yaparlar. Bir
eksiklik olması durumda yetkili amirlere bilgi verirler.
24 saatliğine görevi devralan personellerin itfaiye içerisindeki
görev dağılımları yapılır. Asli ve yardımcı görevlerde
kimlerin ne şekilde görev aldığı panoya asılır.
Görev durumunda daha organize şekilde müdahale
sağlanmış olur.
Ayrıca fiziksel kuvveti arttırmak amacıyla spor, itfai görevler
esnasında pratikliği arttırmak amacıyla da hizmet
içi eğitimlerimiz gün içerisinde yapılmaktadır.

itfayeciler

mersin vaka sayısı

 

Gelecek Projeleriniz Nelerdir?

mersinitfaye

İtfaiye Dairesi Başkanlığı olarak hizmet kalitemizi arttırmak ve farkındalık yaratmak amacı ile sanal ve gerçek eğitim merkezlerini hayata geçirmek öncelikli projelerimiz arasında yer almaktadır. Ayrıca mevcut fiziki alanların ve makina teçhizatlarının modernizasyonu ve yenilenmesi, arama kurtarma görevlerimizdeki etkinliğimizi güçlendirmek, projelerimiz arasında yer almaktadır.

Mersin İtfaiyesiSizce İyi Bir İtfaiyeci Nasıl Olmalıdır?
•İyi bir itfaiyeci her şeyden önce sağlıklı bir fizik ve düşünce yapısına sahip olmalıdır.
•Gözlem yapma, karar verme yetisi ve pratik zekası kuvvetli olmalıdır.
•Kullanımında bulunan makina teçhizatlara hakim olmalıdır.
•Gerek mesai arkadaşlarının gerekse yardımına gittiği vatandaşların motivasyonunu yüksek tutmalıdır.
•Üstlenmiş olduğu görevin her şeyden önce ‘’KUTSAL’’ bir görev olduğunu hissetmelidir.

 

Mersin Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı olarak hedefimiz, halkımıza daha iyi hizmet sunabilmek amacıyla, çağımız koşullarına uymak, sürekli kendimizi yenilemek, farkındalık yaratmak, yaptığımız görevin kutsallığını bilerek hizmet çıtamızı ‘’7/24 Her Koşulda’’ yukarıya taşımaktır. Bu hedefe giden yolda bizlere sunulan destek ve motivasyon çok büyük önem arz etmektedir. Büyük hedeflere gidilen bu yolda büyük düşünmenin ön koşulu büyük tecrübeden geçer. Tecrübesiyle kurum kimliğini her zaman ön planda tutan ‘’Derdimiz Hizmet, Sevdamız Memleket’’ anlayışı ile hareket eden, tecrübesini 25 yıllık belediye başkanlığından referans alan, bu tecrübesini ve bilginin ışığını bizlere aktaran Mersin Büyükşehir Belediye Başkanımız Sn.Burhanettin Kocamaz’a teşekkürlerimi sunarım.