İLK YERLI ÜRETIM 8X8 ŞASİ KAMYON

VOLKAN MARKASI İLE BASINA TANITILDI

Volkan İtfaiye, ilk yerli üretim 8×8 şasi kamyonunu basına tanıttı. Beş yıldır üzerinde titizlikle çalışılan ve yerli mühendisler tarafından geliştirilen ilk yerli 8×8 şasi, 10 milyon euro’luk yatırımla hayata geçti. Türkiye’nin ilk yerli üretim şasisinin lansmanı, projenin stratejik partnerleri olan Mercedes Benz Türk ve ZF Services Türk’ün katılımı ile gerçekleştirildi. Volkan İtfaiye’nin üretim tesisinde başlayıp Selçuk Efes Havaalanı’nda devam eden basın lansmanına Mercedes Benz Türk Kamyon Pazarlama ve Satış Direktörü Bahadır Özbayır, Mercedes Benz Türk Kamyon Kamu Satış Grup Müdürü Bülent Tarhan, ZF Services Türk Pazarlama Müdürü Can Akkan ve ZF Services Türk OE-Satış Mühendisi Alper Eral katıldı. Volkan Ar-Ge Merkezi’nde gerçekleştirilen toplantının ardından, ilk yerli üretim şasi Selçuk Efes Havaalanı’nda görücüye çıktı.

1.500 beygir gücünde, ikiz motor teknolojisine sahip araç, sıfırdan 80 kilometre hıza 21 saniyede ulaşıyor. Motoru Mercedes, şanzımanı ZF kalitesine sahip olan aracın gelişmiş elektronik ve yazılım altyapısı da mevcut. Off-road özelliğiyle zorlu koşullarda dahi hareket kabiliyetine sahip aracın 4×4 ve 6×6 versiyonları da üretiliyor. Volkan İtfaiye Yönetim Kurulu Başkanı İsa Tecim, ilk yerli üretim 8×8 şasinin tanıtım toplantısında yaptığı konuşmada, kendi sektöründe dünya markaları arasında gösterilen Volkan İtfaiye’nin temellerinin 1974 yılında İzmir Çankaya’da küçük bir yazıhanede atıldığını söyledi. Tecim, küçük bir atölye ile başlanılan yolculukta, bugün Torbalı’da 135 bin metrekarelik tesisten dünyanın dört bir yanına araç gönderebilecek bir noktaya gelindiğini aktararak, “Volkan İtfaiye bugün Türkiye itfaiye aracı pazarının yüzde 55’ini elinde bulunduruyor ve 40’a yakın ülkeye itfaiye aracı ihraç ediyor” dedi.

Volkan bir ilke daha imza attı

Basın toplantısında ilk yerli üretim 8×8 şasi kamyon hakkında bilgi veren Volkan İtfaiye Genel Müdürü Yaşar Tecim ise Volkan İtfaiye’nin bugüne kadar Türkiye’de ilk 55 metre merdivenli itfaiye aracı, ilk yangın pompası, ilk ana uçak yangın söndürme aracı ve ilk 8×8 özel amaçlı şasi kamyon projeleri gibi pek çok ilke imza attığını vurgulayarak, ihracat geliriyle ülkenin cari açığını kapatmaya katkı sağlamanın gurur verici olduğunu ifade etti.

 

60 araç satışı planlanıyor Daha önce bu araçlardan Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne 22 adet verildiğini, şu anda İstanbul III. Havalimanı’na da gönderileceğini belirten Yaşar Tecim sözlerine şu şekilde devam etti: “Şu anda Volkan marka 8×8 şasisiyle 28 adet üreteceğiz. Yurtdışına da satışlarımız devam ediyor. Bu aracın 6×6 ve 4×4 gibi farklı versiyonlarını da Malezya’dan Fas’a, Hindistan’dan Tunus’a kadar farklı havalimanlarına teklif ettik. İhale sonuçlarını yıl içerisinde alacağız. Şu anda halihazırda 6×6 versiyonunda Birleşik Arap Emirlikleri’nin Yemen’e -Aden Havalimanı’na- hibe edeceği iki aracı da biz yapıyoruz. Avrupa’da da Romanya ve Estonya’da bir havalimanına teklif ettik ve süreç devam ediyor. Nahçıvan Havalimanı’ndan da bir sipariş aldık. Yani ihracatımızın önü açıldı. Bundan sonra ihracat katlanarak gidecek. Hükümetin yerli ihalelerde bize sağladığı yüzde 15’lik fiyat avantajı bize oldukça fayda getirdi. Bu avantajımız ile birlikte, daha çok yatırım yapıp yurtiçi ve yurt dışında daha çok ihalede yer alma şansına sahip olduk. Bugün ihracatta geldiğimiz nokta, ülkemizde yerli üreticiye verilen destek ile neler olabileceğinin güzel bir örneği.”

Öne Çıkan Özellikler:

• Uluslararası havacılık (ICAO & NFPA 414) standartlarına
uygun
• Kısa manevra kabiliyeti: Arka dönüş sistemi
• Düşük ağırlık merkezi sayesinde keskin manevra
kabiliyeti
• Kısa ve uzun aks aralığı opsiyonu
• Yüksek arazi performansı: Tüm akslarda yüzde yüz
kilitlenebilme özelliği
• Helezon yaylı sabit askı sistemi

Teknik Özellikler:

Tahrik Konfi gürasyonu: 8×8
Azami Yüklü Ağırlığı: 45 ton
Faydalı Yük: 15,5 ton
En x Boy x Yükseklik: 3000 x 12500 x 1800 mm
Güç Paket Adedi: 2
Motor: Mercedes Benz OM473 – 425 kW
Emisyon: Euro 6
Şanzıman: ZF
Vites Sayısı: 7 İleri
Tahrik Sistemi: Kessler
Fren Sistemi: Wabco EBS 3 / Knorr Bremse Disk Fren
Dönüş Sistemi: Çift Devreli Hidrolik Takviyeli Direksiyon
Dişlisi
Lastikler: Michelin X-Crane 445/95 R25
0-80 Km/s Hızlanma: 21 sn.
Maksimum Sürat: 140 Km/s
Yaklaşma ve Uzaklaşma Açısı: 30 º
Tırmanma Kabiliyeti: 60%
Yanal Eğim Açısı: 28 º